Buzz Audio REQ2.2-MA

Denne spole-baserede EQ fåes i 4 versioner. Lydmæssigt er det et valg mellem aktivt Lo-band eller et chokefilter. Vælger man det aktive Lo-Band, så er bunden strammere og mere moderne, hvor chokefilteret en mere gammeldags tilgang med en blødere lyd. De to næste valgmuligheder drejer sig om workflow, for det er om den skal være stepped eller ikke stepped.

Den lyder fedt, og er let at arbejde med.


Frequency Response
Frequency Response målt med alle eq bands sat på “flat”, Saturation and HPF off = 5Hz to 125kHz +0.2/-3dB 

Harmonic Distortion at +10dBu signal level;

Saturation OFF; 100Hz 0.007%…1kHz 0.004%…10kHz 0.007%…100kHz 0.013% 
Saturation ON POS-1; 20Hz 1.5%…100Hz 0.07%…1kHz and up 0.01% 
Saturation ON POS-2; 20Hz 1.5%…100Hz 0.14%…1kHz and up 0.01% 
Saturation ON POS-3; 20Hz 1.5%…100Hz 0.16%…1kHz and up 0.01% 
Saturation ON POS-4; 20Hz 1.6%…100Hz 0.17%…1kHz and up 0.01% 
Saturation ON POS-5; 20Hz 1.7%…100Hz 0.18%…1kHz and up 0.01% 
Saturation ON POS-6; 20Hz 2.0%…100Hz 0.22%…1kHz and up 0.01% 

PRIS: Ring

Specs

– Maximum Input Level; +25dBu
– Input Impedance; approx 20k ohms
– Maximum Output Level; +32dBu balanced
– Output Impedance; approx 70 ohms 
– Input Common Mode Rejection; (ref 0dBu) 100Hz -65dB…1kHz -65dB…10kHz -60dB
– Noise all bands ON set flat; -110dB below max output level (A weighted) 

Om Buzz Audio

I New Zeland sidder grundlægger og produktdesigner Tim Farrant og bygger noget af det bedste grej på markedet. De går selvfølgelig efter den gode lyd, men også efter at grejet skal kunne holde i en travl hverdag, uden at skulle til service de første mange år.

Buzz Audio laver efter min mening nogen af de bedste fet baserede EQ’s og Comps, og jeg bruger dem selv i mit eget studie.